Wednesday, August 5, 2009

JADI PESERTA KURSUS PULAK...


Khusyuk melihat cara memasak dari chef anak dara


Bersama chef muda dan tukang sibuk


lastly bergambar beramai-ramai

Salam...sorilah akak dah lama tak menulis kat blog...busy sikit dan busybody sekali.
Nak citer sikit, minggu lepas 3 hari berturut-turut akak jadi peserta kursus buat kek dan roti bersama dengan makcik-makcik dari felda wilayah selatan...tgk le gambo-gambo dia orang macam-macam gaya ada. Biasalah dalam kelas, cikgunya muda belia apalagi makcik-makcik ni buatlah gaya sendiri tak ikut arahan cikgu, lastly macam2 bentuk rupa kek n roti.Makcik-makcik ni rupanya ada yang berniaga kecil-kecilan (IKS) ada yg jual kuih baulu, roti n kek, biskut raya..macam-macamlah seronok akak dapat berjumpa dia orang dpt bertukar pengalaman.Sempat juga bertukar no telepn, manatau satu hari nanti akan nak jadi pembekal produk dia orang.Seronok makcik2 ni tempat tido disediakan kat Gunung Ledang Resort lagi...akak tak ikut serta sebab masalah anak akak takde org nak jaga. Terasa cepat sangat masa berlalu, 3 hari berlalu saat berpisah pulak...terharu sikit.....tapi ialah masing-masing ada perkara yang hendak dilakukan dan uruskan....korang tengoklah gambar2 dia orang tu..glamor tak?????

2 comments:

  1. Salam ain,

    Saya percaya dan berharap satu hari nanti ain akan jadi pengusaha kuih dan makanan yang terkenal di Muar.

    Mula-mula memang begini, belajar dan jual sedikit-sedikit lama -lama jadi taukeh besar. Ramai kawan2 saya berjaya dengan perniagaan, saya pun berharap dan berdoa satu hari nanti jugak akan jadi sepeti mereka.

    ReplyDelete
  2. Salam Rosli,

    Insyallah mudah2an.....tkasih bebyk. Apa yang penting mesti ada minat betul tak???Awak pun boleh buat macam dia orang. Awak minat perniagaan apa?Saya ni baru nak bermula, sikit-sikit.Cadang raya ni nak buat dan jual kek buah sekali, kat sini saya jual sebuku kek buah rm40.00 aje.

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin